EEN VRAAG?
CONTACTEER ONS»
Blog_Header_2

6 TIPS OM VAN JE MEDEWERKERS BETROKKEN BEDRIJFSAMBASSADEURS TE MAKEN

Geëngageerde, betrokken medewerkers zijn 50% productiever. Ze zijn bovendien goed voor je imago en zorgen voor tevreden klanten.
Hoe maak je je medewerkers enthousiast over hun job en over je bedrijf? De volgende 6 tips helpen om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.

  1. Formuleer een gedragen bedrijfsmissie
    Betrek je medewerkers bij het uittekenen van de missie van je bedrijf. Hou deze eenvoudig en actueel. Medewerkers die de ambities, identiteit en waarden van het bedrijf kennen en de kans krijgen om deze mee vorm te geven, zullen trots zijn op wat ze samen verwezenlijken.
  2. Kijk breder dan je eigen onderneming
    Zorg ervoor dat je medewerkers kennis hebben van de sector, van de concurrentie en van de economie in het algemeen. Deel kennis en informatie en moedig leergierigheid en een brede algemene kennis aan. Leren motiveert en klanten voelen en waarderen dit.
  3. Geef elke medewerker een naamkaartje van het bedrijf
    Wie haalt er niet graag een stijlvol visitekaartje boven, wanneer hem gevraagd wordt waar hij werkt? Deze kleine investering laat je medewerkers toe echte bedrijfsambassadeurs te zijn. Schrik niet als ook je verkoopcijfers de hoogte ingaan…
  4. Laat je medewerkers hun problemen zelf oplossen
    Iedereen kent de voldoening die het geeft wanneer je een moeilijk probleem kan oplossen. Het is een stap vooruit in je persoonlijke ontwikkeling en dat motiveert enorm. Geef medewerkers dus de kans om beter te worden in wat ze doen. Begeleid en ondersteun, maar laat ze het gerust zelf eens oplossen.
  5. Werk met een ideeënbus
    Moedig je medewerkers aan ideeën te posten over alle aspecten van het bedrijf. Maak de ideeënbus maandelijks leeg en voer goede ideeën ook effectief uit. Beloon “het idee van de maand”. Dat stimuleert creativiteit en innovatief denken en laat breder kijken dan het eigen takenpakket.
  6. Zet mijlpalen en vier successen
    Als je mensen wil leiden, moet je richting geven. Formuleer daarom uitdagende, maar realistische doelstellingen. En bouw gerust een stevig feestje bij het bereiken van een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf.